Maak een check list voor een bepaald evenement, zoals naar een festival gaan of kamperen. (pagina 168, opdracht 6)
Onze zomer wordt een redelijk hevige. Eind juni heb ik wat onderzoeken, daarna gaan we 3 weken op vakantie met de camper, de laatste week van juli meteen na onze terugkeer de pet scan, en daarna volgt wellicht operatie en bestraling.
Maar ik zie dat allemaal wel zitten. Om niet te zeggen: ik heb er zin in. Want dan zit er ineens beweging in de hele zaak, na 6 maanden “wachten”. (aanhalingstekens, want het is niet echt wachten, ik ben in behandeling, en ik weet dat).
Tussen alle medische dingen zit dus een vakantie van 3 weken. Toen ik de diagnose kreeg, bleek dat er een uitzaaiing in mijn rug zat en de behandeling vastgelegd werd, hadden we een kleine maand (minder, denk ik) eerder ons verlof vastgelegd. Het was één van mijn vragen aan de dokter: kunnen we dan op congé? Geen probleem, zei ze meteen. We nemen dat wel ertussen, en je blijft je pillen dan doornemen, waardoor je onder behandeling blijft. Maar de vakantie was écht geen probleem. Ik denk dat ik dat wel snap: je komt uitgerust en vol moed terug van vakantie, waardoor je meer courage hebt voor de behandeling. En het feit dat de vakantie daartussen zit, speelt misschien ook mee in het feit dat ik niet opzie tegen deze zomer.
De #projectblogboek opdracht? Een checklist voor een evenement. Voor onze vakantie dus. Maar ik ga hier mijn checklist echt niet zetten. Want het is er meer dan één, haha, en het is véél!
Ik ga wel eens uitleggen hoe we dat doen. Vroeger had ik Evernote voor lijstjes. Allerlei lijstjes, ook mijn weekmenu. En ik hield daar recepten in bij en zo. En we hadden er ook onze checklist in vorig jaar voor onze reis. Of was het al OneNote? Dat weet ik nu niet goed meer. In ieder geval, Evernote deed iets met de gratis accounts waardoor er niet meer gesynchroniseerd kon worden tussen verschillende apparaten, waardoor ik de boel buitensmeet. Want ik wil kunnen synchroniseren tussen laptop en telefoon en tablet en ook, heel belangrijk, Meneertje Mertens zijn gerief, want we willen die dingen delen en dezelfde lijstjes kunnen bewerken.
Kon niet meer, dus hoppa naar OneNote. Waarmee we gesukkeld hebben. Het synchroniseerde traag en niet goed, we vonden het niet intuïtief. Waarna we naar Google Keep overschakelden. En daar zijn we nu wel content van. Works like a charm. Weekmenu’s worden gedeeld, en alles wat onder het label “reis” zit, delen we ook met elkaar.
Onder dat label “reis” zitten notities met informatie over campings, met informatie over de Tour de France, met informatie over routes. En daar zitten ook onze checklists. Een lijstje “algemeen”, een lijstje “voeding”, een lijstje “elektronica” en een lijstje “fietsgerief”. En daar staat dus alles in wat we gaan meenemen. Na vorig jaar gaan we toch redelijk driftig schrappen en zien dat we niet te zot veel meenemen.
En eigenlijk zou er ook een lijstje “zeer belangrijk!” moeten zijn waar op komt: goesting, goed humeur, geduld, zonnetje, … en vul maar aan met wat eigenlijk het allerbelangrijkste is om mee te nemen op vakantie! Om dan gelijk bruine bezekes en vol goeie moed terug te komen.