“De reiziger moet de nodige schikkingen treffen”, dixit zowel De Lijn als de NMBS. Jaja, staken voor meer koopkracht, maar ondertussen mogen de reizigers hun auto van stal halen en meer kosten maken om op het werk te geraken.
Neeje, ik ben geen rechtse. Neeje, ik ben niet tegen het stakingsrecht. Maar van deze stakingen voor meer koopkracht krijg ik het vliegend sch**t.
En ondertussen zit ik te piekeren hoe ik mijn zoon die dag op school moet krijgen. Ja, hij wordt binnenkort 13. Néén, hij gaat *niet* alleen met de fiets die dag. Neen, hij kan dat verdorie nog niet. En ja, daar is een goede reden voor. OK?
Hm. ’s Morgens zou ik eventueel nog samen met hem kunnen fietsen. Zal wel lollig worden, als het nog stukken drukker is door geen openbaar vervoer. ’s Namiddags zou ik hem dan met de fiets weer moeten gaan halen. Lalala, wat leuk, wat leuk.
*zucht ook* onnozelaars… Maar ik ga het hier bij laten want hierover kan ik makkelijk 354 regels doorbomen… 🙁
Alle redenen zijn goed om te staken bij die mannen. Mijn geduld is echt op. Belgen zijn verwende zeurders als je het mij vraagt; mijn loon is nog nooit zo veel keer gestegen als de laatste maanden door de index, en nog is het niet goed genoeg voor al die stakers. Wat verwachten ze, dat ze door wat te zagen allemaal opslag gaan krijgen?
Ik ben toch wel een heel klein beetje tegen het stakingsrecht. En ook tegen vakbonden. Kortzichtigheid troef!
Ik ben toch content dat ik de enige niet ben die zo afkerig staat tegenover deze staking.
Het was lekker chaotisch vanmorgen, en zoonlief geniet van een dagje vrij.