Het is juni, dus het is weer zover: examens. Hoera! Met een dochter in het derde middelbaar, weten we wel wat het is. De anderen hebben er niet zoveel last van: in het buitengewoon onderwijs doen ze niet aan examens (ook niet in het laatste jaar, wat eindproeven wel maar daar moest niet voor geleerd worden), en de andere twee hebben blijkbaar ook weinig voorbereidwerk.
Echte examens dus, met gisteren een niet zo geslaagde wiskundedag, en vandaag een zeer geslaagde aardrijkskundedag. Simpel, haha! Gisteren heb ik bij wijze van uitzondering eens haar leerstof opgevraagd, en ik heb me te pletter geërgerd (naast de slappe lach die we hadden bij het zeik-lee-polder-land-schap, nee, dat staat daar toch niet? Het zeekleipolderlandschap!). Dat hier tussen haakjes zegt al genoeg: wie is in godsnaam geïnteresseerd in het feit dat Zeeland bestaat uit zeekleipolderlandschap? Hoeveel inwoners Zeeland heeft? Of IJsland? Welk reliëf? Welk klimaat? Percentage gras-landbouwgrond-whatever? Er lijkt nog maar heel weinig veranderd in die pakweg 25 jaar, toen ik in het 3e middelbaar zat. Dat zijn toch geen dingen meer om nog vanbuiten te blokken? Er zouden toch veel interessantere dingen behandeld kunnen worden in de lessen aardrijkskunde? Want google en wikipedia zijn toch your friend?
Ach wat, het is gepasseerd. Op naar het volgende examen. Nog anderhalve week lang.